100 Cims – Sant Llorenç del Munt (1102 m.)

Bé comencem amb els posts dels 100 cims!! (La veritat és que ja era hora, però entendreu que treure temps quan estas treballant a jornada completa, estudiant, i intentant de mantenir una vida social mínimament digna és una tasca difícil! ;D).

La MolaSant Llorenç del Munt és una muntanya situada al Vallès Occidental, al bell mig del parc natural del mateix nom, que limita amb els municipis de Matadepera i Terrassa pel sud, Monistrol de Calders i Talamanca pel Nord, Sant Llorenç Savall per l’est i Rellinars per l’oest. També conegut com “La Mola”, la seva alçada màxima és de 1104 m. i és una zona de fauna i flora molt característica, amb una roca predominant anomenada conglomerat, la mateixa que existeix a Montserrat.

FITXA TÈCNICA

La Mola - CroquisPunt de Partida/Arribada: Aparcament Cavall Bernat.
Població: Matadepera (Vallès Occidental).
Data: 06/08/06
Horari: 1h de pujada / 35 min de baixada.
Desnivell: 395 m.
Distancia: 3’8 km.
Condicions: Es pot fer en qualsevol època de l’any. A l’estiu, evitar les hores de més calor.
Dificultat: Molt fàcil.

Aproximació en cotxe: Des de la C-58 s’ha de creuar tot Terrassa de sud a nord seguint la direcció de la riera que creua la ciutat, buscant en tot moment la carretera de Matadepera. Un cop arribats a Matadepera, hem de buscar el restaurant Cavall Bernat, doncs aquest està al costat de l’inici de la ruta. Aparcarem al capdemunt del carrer del Cavall Bernat.

Ruta:

Comencem pujant un tram de forta pujada i molt accidentat que comença al final del carrer del Cavall Bernat i que ens condueix de pet a la base del propi Cavall Bernat (10 min.). Si anem molt a sac aquí ja tindrem la primera suadeta. A partir d’aquí, i des de la base d’aquest promontori, surt un caminet planer entre roures i pins a ma esquerra. L’haurem de seguir, i veurem que en poca estona es torna a convertir en una pujada accidentada. El camí és tota l’estona marcat i entretingut. Un cop passada una gran pedra de conglomerat en forma còncava, que podem rodejar o pujar pel dret, no ens faltarà gaire per arribar, per fi, a un camí ample (35-40 min.) que ens pot dur cap a l’esquerra a la masía de Can Pobla, on fan esmorzars i dinars, i a la qual es pot arribar en cotxe des de Can Robert (ruta).

La Mola - Cavall Bernat des del cingleAbans d’arribar a la masía trobarem el camí dels monjos, la ruta principal d’accés al cim de la Mola. Des d’aquí podem observar enrera el camí que ja portem fet (veure foto del cavall bernat). A partir d’aquest punt, el camí és ample i puja amunt decidit. Passarem pel costat de les Castellasses i passarem pel revolt dels burros, on podrem apreciar perquè s’anomena així ensumant una mica l’ambient (S’ha de fer la anotació per a qui no ho sàpiga que aquest camí és l’utilitzat per les someres que transporten queviures fins el cim, encara que no estic gaire segur que aquest sigui encara, a dia d’avui, el procediment habitual). Finalment arribarem al cim (1h.) on podrem apreciar la estructura de la ermita de Sant Llorenç.

Aquí dalt podrem entrar al restaurant a degustar una bona botifarra amb el seu corresponent porronet de vi, o disfrutar de les vistes especials en totes direccions, des del Montseny fins Montserrat. La ruta de tornada seguirà el mateix camí.

La Mola - Feta

Foto de Cim

Referències Externes:

http://www.matadepera.cat/municipi/planol-guia – Planol de Matadepera

http://www.lamola.com – Web del restaurant situat al cim, amb informació sobre el massís

http://www.diba.es/parcsn/parcs/plana.asp?parc=4&m=244 – Mapa d’accés al Parc

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157594353543390/ – Set de fotos de l’excursió a Flickr