100 Cims – Montcau (1057 m.)

Montcau

El cim del Montcau

Bé, poc a poc vaig guanyant temps perdut!! Fins ara ja porto tres ressenyes fetes, i fins les 18 muntanyes que tinc a hores d’ara, encara m’en queden unes quantes, així que anem per feina. La muntanya que us porto avui no té massa dificultat, ni és gaire llarga per la seva ruta normal, però té uns voltants molt interessants i tranquils, molt característics del parc natural de Sant Llorenç del Munt, i que realment val la pena veure.

FITXA TÈCNICA

Croquis - MontcauPunt de Partida/Arribada: Coll d’Estenalles (Crta. BV-1221 de Matadepera a Talamanca)
Població: Matadepera (Vallès Occidental), Mura (Bages).
Data: 20/08/07
Horari: 35 min de pujada / 15 min de baixada.
Desnivell: 191 m.
Distancia: 1 km (Anada).
Condicions: Es pot fer en qualsevol època de l’any. A l’estiu, evitar les hores de més calor.
Dificultat: Molt fàcil.

Ruta:

SortidaSortirem des de l’aparcament del coll d’Estenalles, punt culminant de la carretera que travessa des de Matadepera / Terrassa fins a Talamanca i més enllà, Navarcles i Sant Fruitós del Bages. Aquí hi tenim una casa / museu del parc natural molt i molt interessant que, si trobeu oberta, paga la pena passar-s’hi. Rera la casa surt el camí asfaltat que, en forta pujada (uns 200 o 300 metres) ens porta fins l’inici del camí directe al Montcau (10 min.).

A partir d’aquí tenim dues opcions:

a) Camí directe. És l’indicat amb línea continua al croquis. Aquest camí puja per la directa sempre apuntant en direcció al cim del Montcau. És força àrid ja que no hi ha arbres, i això, en ple estiu i en hores de sol, pot ésser força dur. El camí té una desviació a ma esquerra, al poc de començar a pujar i que fa baixada. Aquest camí ens porta fins als Cortins, muntanya annexa al Montcau que té una “espècie” de via ferrad. Bé, no ens enganyem, simplement és un petit tram amb escales de fusta en vertical per a remontar fins al cim, on no cal ni assegurar-se. Al ésser una sortida molt curta, no està de més arribar-s’hi. Tornant a la ruta cap al Montcau, aquesta no té cap més complicació que l’ús de les mans a la part final en algun ressalt de roca fins que arribem al cim (35 min.).

b) Ruta per Coll d’Eres. Indicat amb línea discontínua. En lloc d’agafar la ruta directa, podem seguir pel camí asfaltat, que ens portarà al coll d’Eres, mítica cruïlla de camins del parc, d’on surten camins en direcció el cim del Montcau, el coll dels Llors i la cova Simanya, i els Òbits i la Mola. El camí és planer i distret, i ens permet conèixer la fauna i flora del parc, doncs és senzill veure-hi aus sortint i entrant de les roques. La durada de pujada és evidentment superior (una hora i poc), però val la pena.

Cim del Montcau

Foto de Cim

Referències Externes:

http://www.diba.es/parcsn/parcs/index.asp?Parc=4 – Web del Parc

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157600120275507/ – Set de fotos de l’excursió a Flickr