100 Cims – Castellsapera (939 m.) i Turó de Tres Creus (930 m.)

Per acabar amb els cims del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt, la ressenya que us porto avui és doble. Es tracta dels cims de Castellsapera i del Turó de les Tres Creus, situats a la serra de l’Obac. Són cims força senzills de realitzar, degut en gran part al poc desnivell existent. En canvi, la multitud de camins que corren per la zona obliga a parar molta atenció per a no desviar-se ni agafar-ne cap d’incorrecte i acabar perduts (com ens va passar a nosaltres…)

FITXA TÈCNICA

Croquis - Castellsapera i Tres CreusPunt de Partida/Arribada: Alzina del Salari.
Població: Matadepera (Vallès Occidental).
Data: 03/10/06
Horari: 30 min. de pujada fins el Coll de Tres Creus, des d’aquí són 5 min. al Tres Creus i uns 10 a Castellsapera / 15 min. de baixada.
Desnivell: Acumulat: 267 m. Fins el coll de Tres Creus: 144 m.
Distancia: 2,25 km (Ruta fins el coll, pujar Castellsapera, tornar al coll i pujar Tres Creus).
Condicions: Es pot fer en qualsevol època de l’any.
Dificultat: Molt fàcil. Alguna pujada amb un fort desnivell ens pot fer suar ràpid.

Aproximació:

Per la carretera BV-1221 de Matadepera a Talamanca, a l’alçada del Km. 11 trobem un aparcament, anomenat l’Alzina del Salari, a l’inici d’una corva de dretes (si venim des de Terrassa), on deixarem el cotxe.

Ruta:

Comencem a pujar pel camí asfaltat en forta pujada. Un cop al final de la recta, saltem la cadena que talla la carretera a mà esquerra i seguim per allà, fins que trobem una altra rampa asfaltada llarga i forta a ma dreta, per on pujem. Al capdemunt haurem d’agafar el camí que surt cap a l’esquerra, ja sense asfalt, per a tornar a pujar cap a la dreta per una pista ampla. A partir d’aquí trobarem alguns desviaments, però hem de seguir recte amunt per la pista ampla fins dalt de tot. Compte amb els corriols que poden semblar que ens porten cap a Castellsapera, ja que són força bruts i el camí no està gaire transitat. Per l’últim corriol que surt a ma esquerra abans d’arribar al coll podem arribar fins l’avenc de Castellsapera, avenc força freqüentat pels amants de la espeleología.

Un cop som al coll podem triar quin cim volem fer primer. El més senzill és el de Tres Creus, que no ens durà ni 5 minuts de pujar. Haurem de seguir el camí de la dreta fins arribar a un gran dipòsit d’aigua, des del qual per darrera seu parteix un petit sender fins el cim. Podem baixar pel dret, o pel camí d’anada fins el coll.

El camí que va cap a l’esquerra és el que ens porta cap a Castellsapera. Si el seguim, trobarem tot d’una un petit esperó de roca que cal vorejar, i davant nostre, la imponent estructura de roca que forma aquest cim.

Castellsapera

Per a pujar, haurem de vorejar el massís per la seva esquerra tot seguint un corriol que ens conduirà arran de paret fins a una canal força inclinada, però amb bones preses (tant de roca com d’arrels d’arbres). Aquesta canal ens conduirà al cim de Castellsapera, i amb això, al final de l’excursió (sense comptar la baixada, es clar). A dalt del cim podrem trobar una llibreta de registres on podrem deixar els nostres pensaments i filosofades.

Cim de Castellsapera

Foto de Cim, en primer pla, el Paller de Tot l’Any, al fons, Montserrat

Referències Externes:

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157600120383555/ – Set de fotos de l’excursió a Flickr