100 Cims – Punta de l’Aigua (1091 m.)

Punta de l'Aigua

Punta de l’Aigua, Paüls (Baix Ebre)

Aquest passat cap de setmana vem anar força lluny de casa, al impresionant i bonic Parc Natural dels Ports, a les terres de l’Ebre. Així que vem agafar el cotxe i carretera i manta. Uns 210 km. després, arribavem a la població de Paüls, al Baix Ebre, d’on surt el camí que ens havia de portar fins al cim. Confiavem en aparcar el cotxe pel poble, fer un cafetó i anar fent vía, però, sorpresa, ens trobem el poble a reventar de cotxes (i era un diumenge a les 9:30 del matí). Gafes com nosaltres n’hi ha pocs. Resulta que hi havia la 7ª edició de la Cursa de Muntanya de Paüls, i allò estava completament ple. Al final vem trobar un petit forat on aparcar el cotxe, i directament vem anar a fer el cim.

FITXA TÈCNICA

Punta de l'Aigua - Croquis

Punt de Partida/Arribada: Paüls (Baix Ebre).
Data: 27/05/07
Horari: 1:30h de pujada / 1h de baixada.
Desnivell: 741 m.
Distancia: 3,8 km (Anada).
Condicions: Es pot fer en qualsevol època de l’any. A l’estiu, evitar les hores de més calor.
Dificultat: Fàcil, algunes rampes fortes abans del coll de la Gilaberta.

Ruta:

La sortida comparteix el mateix camí (fins al coll de la Gilaberta) amb la ruta circular Estels del Sud. Del cementiri de Paüls surt el camí que haurem de prendre, marcat amb una fita que indica que és part de la etapa Paüls – Arnes. Haurem de seguir fins arribar al coll de la Gilaberta les marques dels Estels del Sud (un estel de color blau, com aquest). La pista al principi és ampla i no guanya alçada. Anirem seguint per la pista, fins arribar a unes plantacions d’oliveres (30 min.), les quals són travessades pel camí, que en aquest punt es converteix en un sender que comença a enfilar amunt, vorejant tota la estona la cresta que porta fins al cim de la punta de l’aigua.

A partir d’aquí la pujada ja és constant, i la vegetació va convertint-se poc a poc en una vegetació més característica de cotes pre-pirinenques. Travessem alguns rocams i el camí comença a encarar en direcció al coll de la Gilaberta, cap a l’Oest.

Coll de la Gilaberta

Coll de la Gilaberta al fons

En el moment que el sender comença a fer-se més dur (50 min.), és senyal que el coll ja no ens queda gaire lluny. Superem les rampes amb una mica d’esforç i arribem al coll (1:10h). Herba molt alta, arbres frondosos i molt de vent bufant de l’Oest. Ens va semblar un lloc ideal per a recuperar líquids i esmorzar una mica. Al cap d’una estoneta, varem seguir el camí girant en direcció Sud, deixant els senyals d’Estels del Sud i seguint uns de PR (Petit Recorregut – Fita Groga i Blanca).

Cap a la Punta de l'Aigua

PR cap al cim

El corriol de la fotografía segueix uns 50 m. fins topar amb el rocam que conforma la punta de l’aigua. Seguim les marques de PR fins trobar un indicador de color vermell pintat a la roca que ens indica la direcció fins el cim (1:20h). En 10 minuts arribem al capdemunt. El cim té un petit altiplà amagat darrera de la fita més alta que ens protegirà del vent i que ens permetrà gaudir de l’ombra dels arbres que han crescut allà dalt.

Jo a la Punta de l'Aigua

Jo a la Punta de l’Aigua

Finalment, un video del cim:

Referències Externes:

http://www.estelsdelsud.com/ – Web de la ruta dels Estels del Sud

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157600276925348/ – Set de fotos de l’excursió a Flickr

Una resposta a 100 Cims – Punta de l’Aigua (1091 m.)

1. joan escrigué:

Ei, jo soc de pauls, i m’encata tot el relacionat amb la natura, excursions, curses, escalada, i demés. m’encanta que hagueu vingut a visitar el nostre poble, sireu benvinguts!!, visiteu el nostre bloc “desdelapuntadelaigua.blogspot.com” fins aviat