100 Cims – Sant Sadurní de Gallifa (942 m.)

Ermita de Sant Sadurn�

Ermita de Sant Sadurní de Gallifa

El poble de Gallifa es troba clausurat entre cingleres, a mig camí de Sant Llorenç Savall i Sant Feliu de Codines. És un poble petit, dominat per la verdor dels boscos, i per la afluència massiva de ciclistes i motoristes els diumenges al matí. Si arribes a les nou del matí al bar del poble, ves resant per trobar una taula, ja que et trobes els grups esmentats ocupant totes les taules, xerrant, i endrapant un bon plat d’amanida i una butifarra, acompanyats de vi en porró. Realment és un espectacle. Et sents estranger demanant només un tallat per a treure’t la son de les orelles que tens a aquestes hores. Pel que fa a l’entorn, és una zona que jo no havia visitat gaire, però d’ençà que vem planejar la ascensió al punt més alt del cingle que domina el poble, hi hem anat uns quants cops, ja que no haviem aconseguit trobar el camí correcte degut a la diversitat de pistes i a la forta espessor dels boscos que envolten el poble. Finalment el desembre passat vem aconseguir trobar el camí correcte i arribar fins al cim. A continuació us detallaré la odisea, però abans us posaré la fitxa tècnica:

Croquis General Gallifa

Croquis Detallat Gallifa

FITXA TÈCNICA SANT SADURNÍ DE GALLIFA

Punt de Partida/Arribada: última corba abans d’arribar a Gallifa, venint de Sant Llorenç Savall.
Data: 09/12/06
Horari: 1 h. de pujada / 35 min. de baixada.
Desnivell Acumulat: +-422 m.
Distancia: 3’3 km (Anar i Tornar).
Condicions: Es pot fer en qualsevol època de l’any. És dificil trobar el camí fins la canal que puja al collet, ja que la zona es troba molt bruta, fins al punt d’anar per sobre dels arbustos i branques tallades pel dret fins a trobar el camí.
Dificultat: Fàcil.

Ruta:

El millor punt per a aparcar es troba just a la última corba abans del poble, ja que hi podem trobar una bona esplanada que sol estar buida. Des d’aquí, ja a peu, seguim la carretera en direcció Sant Llorenç Savall, i just al final de la corba, veurem un camí a mà dreta, que marca el punt d’inici del recorregut. Seguim aquest camí uns 200 m., fent una corba a la dreta i després una altra més suau a l’esquerra i haurem d’estar força atents, ja que un corriol surt a mà esquerra passats aquests 150-200 metres. Aquest corriol és el que hem d’agafar. Veurem que el corriol es troba poc freqüentat i força brut. Començem a pujar per aquí, passem per una tanca metàl·lica de color verd, i anem guanyant alçada a poc a poc. En uns deu minuts arribarem al primer dels camins que hem de creuar. El corriol segueix davant nostre força visible, i puja fins arribar de nou a un altre camí. A partir d’aquí és quan es complica la ruta. Haurem de seguir el camí cap a la dreta, direcció E, fins a trobar una fita de pedres a mà esquerra, que ens farà de drecera per a arribar a un altre camí ample. Des d’aquí, i davant nostre (mirant cap al N), haurem de trobar una fita, o a falta d’aquesta, una ruta que ens meni cap a les roques que formen l’inmens mur de Sant Sadurní. Aviso que el camí és inexistent, ja que està tota la zona plena de troncs tallats i arbusts apilats de tal forma que haurem de passar literalment trepitjant arbusts, sense tocar quasibé el terra. Aqui sota us deixo un detall de l’estat del camí. per a que us en feu una idea, (aquí en teniu un parell més):

Cam� inexistent

“Camí” de pujada

El camí puja arran de roca en direcció N. Des d’aquí veurem que hi ha dues canals amb força vegetació que pujen amunt, separades per una agulla coronada amb una senyera i a continuació un espagat rocós. El nostre camí ataca la canal de la dreta. Un cop arribats a l’inici de la canal, el camí ja es fa més evident, i en uns deu minuts arribarem al collet de Sant Sadurní. Des d’aquest punt, haurem de girar a la dreta i seguir un corriol força evident que fa drecera trencant el camí de carro principal que dona voltes fins arribar a l’ermita. En cinc minuts, ja apareixerà l’ermita i podrem jeure al banc de l’entrada a paladejar un bon vi dolç i un trosset de formatge parmesà que ens haurem ben guanyat. Un cop fet el cim, el camí de baixada és molt més senzill, ja que des de dalt s’observa força millor la traça a seguir un cop siguem a baix de la canal. Us deixo unes quantes fotos, la resta les podreu visitar a l’album de la excursió. Fins la propera!!!! I molt bones festes a tothom!!!!!!!!!!!

Cim de Sant Sadurn� de Gallifa

Cim de Sant Sadurní de Gallifa

Absis

Detall de l’absis de l’ermita

Baixada per la canal

En Toni baixant per la canal

Referències Externes:

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157603273401641/ – Set de fotos de l’excursió a Gallifa a Flickr

7 respostes a 100 Cims – Sant Sadurní de Gallifa (942 m.)

1. der K escrigué:

Hi henky
    he restringit l’access al meu blog, Si m’envias un mail a
    der.k@web.de
    i em dius la teva direcció gmail (si n tens) et puc invitar i podras entrar igualment. si no tens gmail, ja trobarem una manera…

records!

2. henky81 escrigué:

Ei Dirk!!

Ara mateix t’envio un correu doncs…

Records i fins ara!

3. der K escrigué:

Hi henky
    fins ara m’havia oblidat de mirar els mails a web.de. Aquest account nomes el tinc per coses “insegures” i la veritet es que no el miro mai…fins que he vist la teva resposta del comentari. Ja t’he invitat aixi que suposo que podras entrar al blog.
    fins aviat!

4. der K escrigué:

…dubto que st. sadurní de gallifa es dels 100 cims mes alts de la llista…😉
    respecte al meu projecte estic amb el estres final. la setmana que ve he de imprimir-ho tot.

5. Josep Maria escrigué:

Hola,

Soc un gran aficionat a la muntanya que ja fa temps que estic fent un blog.

Ara he posat la vostra web a enllaços d’interes perquè el trobo molt
    interessant.

Si voleu posar el meu blog als vostres enllaços us estaria agraït. Si
    no ho creieu convenient no passa res.

Moltes gràcies,

Josep Maria

6. henky81 escrigué:

@der K: Ei Dirk!! Estic anant una mica de bòlit amb la feina i no tinc quasibé gens de temps per actualitzar… Espero que el projecte t’hagi anat bé!!

@Josep Maria: Josep Maria, ja estàs afegit al blogroll! Salut i muntanya!!

7. Willa escrigué:

There are certainly a

variety of details like that to take into consideration. That is a nice point to carry up.
    I offer the thoughts above as

common inspiration but clearly there are questions like the one you

convey up the place crucial thing

will likely be working in honest good faith. I

don?t know if greatest practices have emerged round issues
    like that, however

I’m certain that your job is clearly recognized as a good game. Both girls and boys feel the affect of just a moment’s

pleasure, for the remainder of their lives.