100 Cims – Castell de Montgrí (303 m.)

Castell de Montgr�

El Castell de Montgrí vist des del parking

L’ascensió al Castell de Montgrí és una ascensió molt fàcil i divertida, degut a la composició rocosa de la major part del camí per una part, i a la tramuntana per una altra. Un cop al cim, a part de les vistes magnífiques de les quals disposem, (podrem veure les Illes Medes a la perfecció) podrem visitar el fabulós castell de Montgrí.

Croquis Montgr�

FITXA TÈCNICA CASTELL DE MONTGRÍ

Punt de Partida/Arribada: Ronda de Pau Casals (Torroella de Montgrí).
Data: 06/12/06
Horari: 1 h. de pujada / 30 min. de baixada.
Desnivell Acumulat: +-250 m.
Distancia: 3 km (Anar i Tornar).
Dificultat: Fàcil.

Ruta:

Aparquem a la Ronda de Pau Casals de Torroella, a la part alta del poble, on es fa molt evident que és el punt de sortida per arribar al castell. Per ajudar-nos podem anar seguint els senyals municipals que menen cap al punt de sortida del camí que puja al castell. La pujada no té cap complicació, ja que està ben indicada, però és probable que ens desviem en algun dels multiples camins existents. De forma instintiva ens hem d’anar orientant en direcció al coll de Santa Caterina, un coll a l’esquerra del castell (al seu N-O per a ésser més exactes) al qual s’arriba en uns 30-40 min xino xano.

Coll de Santa Caterina

Creu al coll de Santa Caterina

Ja només ens queda pujar els últims metres que podem fer pel camí que va fent esses o pel dret, i en uns 50 min/1h des de l’inici arribarem al castell.

Cim del Castell de Montgr�

Cim del Castell de Montgrí

Al cim, molt vent, una mica de pluja i poca gent. Però unes vistes espectaculars, tal i com ja he dit al principi del post. Val la pena arribar aqui dalt per a observar aquest castell i les seves magnífiques vistes. Un cop allà dalt, un s’imagina com deuria ser en èpoques passades, quan de segur marcava referències per als viatgers per la seva prominència vist des de qualsevol punt dels voltants.

Referències Externes:

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157600203654767/ – Set de fotos de l’excursió al Castell de Montgrí a Flickr

http://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_del_Montgrí – Pàgina sobre la història del castell a la Viquipèdia.