100 Cims – Sant Amand (1851 m.)

Creu de Sant Amand

El cim de la serralada de Sant Amand

Tornem al Ripollès, i en concret al coll de Jou (que ja havíem visitat amb anterioritat per ascendir al Taga), però aquest cop ens dirigim cap al sud, cap a la veïna serralada de Sant Amand, per a accedir al punt més alt de la mateixa. Excursió fàcil i bonica:

Croquis Sant Amand

FITXA TÈCNICA SANT AMAND

Punt de Partida/Arribada: Camí de Bruguera a Coll de Jou.
Data: 04/02/07.
Horari: 2 h. de pujada / 1:30 h. de baixada.
Desnivell Acumulat: +-500 m.
Distancia: 4,6 km (Anada).
Condicions: A l’hivern pot haver-hi grans quantitats de neu, ja que es puja per la part obaga de la muntanya.
Dificultat: Fàcil. Una mica pesat pel fet de haver de caminar per la pista que puja cap al coll de Jou la major part del trajecte.

Ruta:

Tota la aproximació fins arribar al Coll de Jou és la mateixa que vem seguir per a fer el Taga (Podeu trobar la informació a la ressenya del Taga). Un cop a Coll de Jou, trobem a mà esquerra (direcció Nord) l’inici de les rampes d’accés al Taga, i en el sentit oposat (cap al Sud…) una serralada boscosa. Aquesta serralada és la Serra de Sant Amand, i el punt més alt de la mateixa és el nostre objectiu.

Sant Amand

Serra de Sant Amand

Des del punt d’inici de l’ascens al Taga, mirem en direcció la serralada de Sant Amand. Veurem un filat per al bestiar que surt de la carretera perpendicularment. Haurem de seguir aquest filat pel seu cantó dret, fins trobar un camí que puja cada cop més a la dreta. Aquest acaba enllaçant pel costat Oest de la carena amb un camí que creua tota la carena de la serralada pel seu punt més alt (direcció Oest-Est o a l’inrevés) i que hem d’anar a buscar. Problema quan hi ha neu: Que si no ha passat algú abans, amb la espessor del bosc de Sant Amand no veiem cap traça.. (problema evident, si més no..). Així que nosaltres, sense saber la existència d’aquest camí, vàrem tirar pel dret, grimpant i agafant-nos dels arbres com a micos fins que vàrem assolir la carena.

Pujant cap a Sant Amand

En Toni passant fred a la pujada

Un cop a la carena, vàrem trobar el camí que la creua molt fàcilment. Llavors ja és qüestió de recorre’l fins a trobar un corriol en direcció sud, que en pocs metres condueix a una esplanada on hi ha situada la creu de Sant Amand.

Descens pel camí que no vàrem trobar de pujada.

Cim

Cim de Sant Amand

Salut i muntanyes!!

Referències Externes:

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157607660508928/ – Set de fotos de l’excursió al cim de la serralada de Sant Amand.

3 Responses to 100 Cims – Sant Amand (1851 m.)

1. Tina ha dit:

Doncs nosaltres vam fer el mateix recorregut que vareu fer vosaltres, primer el Taga i tot seguit Sant Amand i us assegurem que vam arribar a la carena, la vam recorrer i no vam saber veure la creu aquesta. L’haurem de tornar a fer, encara que vam trobar un bon mirador on hi vam poder fer les fotos.
    Salutacions,
    Tina

• henky81 ha dit:

Hola Tina,

t’haig de dir que queda una mica endinsada, fora del camí que recorre la carena. Jo vaig trobar el corriol a la dreta que menava direcció sud-est, i als vint metres vaig trobar la creu. El corriol em va semblar evident, però suposo que la vaig trobar una mica de sort 😉

2. Josep Bataller Vila ha dit:

Hola, amics senderistes:
    Nosaltres hi vam anar el mes de juny pujant per Ribes i Bruguera.. Va fer un dia excel·lent. Vam fruir d’esplèndides panoràmiques. Fins i tot, a la tornada, vam recollir un bon grapat de cama-secs abans d’arribar a Coll de Jou.
    M’agrada haver pujat a aquestes tres muntanyes que tan ben escalonades es veuen des de Campdevànol: Corones, St. Amand i el Taga.