100 Cims – Taga (2038 m.)

Cim del Taga

Creu al cim del Taga

Preciosa muntanya que predomina sobre la vall de Ribes. És a la serra Conivella i forma part del municipi d’Ogassa. Tot i això, hi ha diverses rutes que remunten els seus vessants fins al cim, les més comunes de les quals parteixen d’Ogassa, de Pardines o de Bruguera. Nosaltres varem elegir sortir des del poblet de Bruguera, ja que ens va semblar la ruta més ràpida, però totes les opcions són vàlides.

Croquis Taga

FITXA TÈCNICA TAGA

Punt de Partida/Arribada: Bruguera (Des de Ribes de Freser, agafar el trencall en direcció Bruguera, al principi del poble).
Data: 09/12/06
Horari: 2:30 h. de pujada / 1:30 h. de baixada.
Desnivell Acumulat: +-840 m.
Distancia: 5’7 km (Només anada).
Condicions: Es pot fer en qualsevol època de l’any, a l’hivern recomanable amb raquetes.
Dificultat: Fàcil.

Ruta:

Aparquem el cotxe a Bruguera, i comencem a caminar atravessant el poble en direcció al coll de Jou. El camí fa un parell de llaçades molt aviat, que seguirem. Un cop aquest estigui orientat cap al N-NE, haurem d’estar força atents a trobar un camí que baixa amb força del bosc marcat amb alguna fita de pedres, però no massa visible. Aquest camí és una drecera de pendent força pronunciat i continuat, que ens estalviarà resseguir les llaçades de la carretera, ja que donen una volta molt gran. El camí també és complicat de seguir, però hem de tindre en compte que s’ha de seguir rumb NE fins arribar a unes terrasses d’herba, les quals cal pujar en direcció E fins trobar de nou la carretera. A partir d’aqui, la seguim fins arribar al coll de Jou. Com podreu observar, es pot pujar en cotxe fins aquest punt del recorregut, tant des de Bruguera com des d’Ogassa, però evidentment això va en contra del nostre esperit excursionista. Al coll de Jou fem un descans, i observem el nostre objectiu, que s’alça amb la seva imponent creu al N.

Taga des de Coll de Jou

Cim del Taga des de Coll de Jou

Un cop descansats, emprenem la pujada camp a través, buscant sempre els pendents més fluixos ja que des d’un bon principi el camí es fa molt costerut. En uns vint minuts arribem al cim del Taga, amb unes vistes realment espectaculars del Puigmal i la Vall de Núria.

Cim del Taga

Cim ample i bonic per a relaxar-s’hi una estoneta. La baixada la podem fer pel mateix camí, o pel dret, com vem fer nosaltres, per a retallar camí i minuts (ja que anavem tard i no arribavem a dinar ;D ). Això si, la baixada pel dret impresiona una miqueta:

Baixada del Taga

Si ens hi fixem, podem veure les llaçades que fa la carretera del coll de jou al centre-dreta de la imatge, i a la dreta del tot, ens queda el poble de Bruguera.

Referències Externes:

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157600214025462/ – Set de fotos de l’excursió al Taga a Flickr

http://www.elripolles.com/ – Pàgina de turisme del Ripollès

http://www.madteam.net/rutas/senderismo/0.59.PujadaalTaga – Ruta per a pujar des de Pardines a MadTeam

6 respostes a 100 Cims – Taga (2038 m.)

1. […] arribar al Coll de Jou és la mateixa que vem seguir per a fer el Taga (Podeu trobar la informació a la ressenya del Taga). Un cop a Coll de Jou, trobem a mà esquerra (direcció Nord) l’inici de les rampes […]

2. Johnf615 escrigué:

While think this kind of Real estate property industry hope against hope turn back in the positive course? Or maybe can it be at a standstill very young to tell? We’re glimpse many terracing property foreclosures modish ackaddbfkbeb

3. Johnk282 escrigué:

Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Thanks ebakffefeefe

4. rosa escrigué:

El Taga es una montaña de unos 2040 m., en la comarca del Ripollès. Es un clásico del excursionismo, quizás el primer 2000 que pueden hacer niños a partir de los 8/9 años.
    Está en el Paraje de Especial Interés Natural de Serra Cavallera, es decir que es una zona protegida.
    Por esto hay que tener en cuenta unas cuantas normas IMPORTANTES:
    – No hay que hacer la excursión si el aparcamiento al lado de la iglesia está lleno: esto significa que ya hay bastantes personas en la montaña que no puede soportar demasiada carga humana. Hay que pensar que esta excursión también se puede empezar desde Ribes de Freser, Bruguera, Coll de Jou y Pardines…
    – Los perros han de estar SIEMPRE atados, ya que hay animales pastando en sus laderas (es un monte de propiedad privada)
    – Hay que cerrar SIEMPRE las verjas de paso de los pastores eléctricos o los pastores perderán a sus animales
    – Hay que respetar la flora y la fauna locales
    – No se pueden hacer fuegos, ni acampar
    – Hay que recoger toda la basura, ya que es muy peligrosa para los animales
    Los habitantes de este lugar cuidan de estas montañas y os piden encarecidamente de respetar estas normas de convivencia, ya que se está llegando al límite y es imposible soportar que este lugar esté invadido… No queremos aquí la masificación que hay en la costa, lo entendéis ¿verdad?

• alex escrigué:

La montaña no es tuya y no eres nadie para decidir que no haya masificacion ni nada por el estilo, siempre y cuando las personas respeten el medio ambiente, saludos