100 Cims – Albarda Castellana (1177 m.) i Sant Jeroni (1236 m.)

Vista general de Montserrat

Hola a tothom de nou!! Seguint amb els 100 Cims, un cop vam començar en Toni i jo, vem pensar que seria millor planejar correctament els recorreguts per si era possible realitzar-ne més d’un d’una tacada, i vem veure que els dos cims existents al massís de Montserrat no tant sols era possible fer-los d’una tacada, sino que més aviat era sacril·legi no fer-ho, ja que estan a tocar i s’hi arriba pel mateix camí! Així que aquest agost passat (si, vaig fent les ressenyes amb una mica de retard, què hi farem…) varem aprofitar i apa, ja en portavem tres!!!

FITXA TÈCNICA

Sant Jeroni / Albarda - CroquisPunt de Partida/Arribada: Monestir de Montserrat (Baix Llobregat / Bages)
Horari: 2:10h de pujada de tranquis/ 1h de baixada.
Data: 13/08/06
Desnivell: 516 m.
Distancia: 5 km (Anada).
Condicions: Es pot fer en qualsevol època de l’any. A l’estiu, evitar les hores de més calor.
Dificultat: Molt fàcil.

Ruta:

Pas dels FrancesosLa ruta comença des de la plaça de les cel·les del monestir de Montserrat (la qual no en recordo el nom però la podeu veure aquí). Pujem per les escales que hi ha al fons de la plaça i creuem el pont de la dreta seguint la ruta que ens porta en direcció Sant Benet. Ens endinsarem en una espècie de torrent, sempre pujant escales de forma continuada, anomenat el torrent de Santa María. En una mitja hora arribarem al pas dels francesos, un estret pas entre dues roques inmenses on les escales agafen una verticalitat important. Aquest pas té aquest nom en record del lloc pel qual varen passar els francesos quan van envaïr la muntanya a principis del s. XIX. Un cop passat, la ruta segueix més planera, passant de llarg el camí cap a la ermita de Sant Benet, i arribant al pla dels Ocells (1h), indicat amb un monolit al bell mig.

Seguim el camí, que ara si que ja va planejant pel bell mig del massís montserratí i que ens durà molt aprop del famós Cavall Bernat, fins que arribem al camí (ja asfaltat) que vé de Sant Joan (1:30h.). A partir d’aquí ja no té cap pèrdua. Haurem d’estar atents, però, ja que uns deu minuts abans d’arribar a la ermita de Sant Jeroni, surt a mà esquerra i fent una forta zigazaga pendent amunt un camí marcat amb colors groc i blau, que, en qüestió d’uns deu minuts, ens durà al cim més alt del Baix Llobregat, l’Albarda Castellana. El cim en qüestió té algún pas en què s’ha de grimpar, com una “petita paret” just abans del cim. Per a baixar seguirem la mateixa ruta.

Cim Albarda

Cim de l’Albarda

Un cop al camí de nou, arribarem a l’ermita de Sant Jeroni (2h), avantsala del cim, des de la qual en 10 minuts arribem a aquest magnífic cim que ens aportarà un paissatge impressionant de la plana del Bages, del Vallès, i del Baix Llobregat. Fins i tot es diu (no ho he pogut comprovar) que pots veure Mallorca en un día clar.

Cim Sant Jeroni

Foto de Cim

Referències Externes:

http://www.montserratvisita.com/ – Web turística, amb informació sobre el massís

http://www.muntanyamontserrat.net/ – Pàgina del Parc Natural

http://www.flickr.com/photos/henky81/sets/72157594353542981/ – Set de fotos de l’excursió a Flickr

http://www.onaclimb.com/montse/index.htm – Pàgina molt completa amb ressenyes d’escalada i informació variada

4 Responses to 100 Cims – Albarda Castellana (1177 m.) i Sant Jeroni (1236 m.)

1. Dirk ha dit:

Hostia, que dius? Hi ha un altre 100 cim al Montserrat? Des de que vaig comencar aixo dels 100 cims ja he pujat 4 vegades a St Jeroni pero fins ara no sabia de la existencia del altre pic al costat… bona idea aixo de planificar una mica mes les ascensions. Apa, potser que ens veiem un dia per aka!

2. henky81 ha dit:

Ei Dirk, doncs si, aquest cim és allà mateix! Jo normalment procuro anar amb certa planificació, i si puc fer un parell de cims de cop, doncs no m’ho penso massa!!!

Ara, a més, la federació ha posat un mapa amb la situació dels 100 cims, de tal manera que ja no resultarà tant complicat recopilar informació!

Espero veure’t algún dia pels cims de Catalunya!

3. der K ha dit:

Hola Joan
    Aixó del mapa a la pagina de la fede es tot un detall per localitzar els cims, especialment quan es tracta de cims tontos als que no coneix ni deu. Per cert, si tens alguna pregunta respecte a un pic que ja he fet, no dubtis per cosultar-me. Jo estic bastant segur que mirare de tan en tan el teu blog per buscar “inspiracions”. Okay, ja parlarem…

4. henky81 ha dit:

Si Dirk, ja era hora que fessin alguna cosa així, perquè al principi jo em tornava boig per recopilar informació sobre els cims… Nosaltres farem tots els més alts (el més baix que ens queda és un 1100m), així que quan arribi el moment no dubtis que et faré alguna consulta jejeje